OGŁOSZENIE O NABORZE NA STANOWISKO ASYSTENTA RODZINY – UMOWA NA ZASTEPSTWO

z dnia 11 maja 2021r.

 Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Stęszewie  ogłasza nabór kandydatów  na stanowisko Asystenta rodziny

  1. Nazwa i adres jednostki:

            Ośrodek Pomocy Społecznej w Stęszewie, 62-060 Stęszew, ul. Poznańska 11

  1. Określenie stanowiska:

            Asystent rodziny

  1. Rodzaj zatrudnienia:

           Umowa o pracę w zastępstwie w wymiarze 1 etatu, w systemie zadaniowego czasu pracy

I. Niezbędne wymagania:

     Asystentem rodziny może być osoba, która  posiada:

1. wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna lub

2. wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na podstawie art. 12 ust. 3 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (tj.Dz.U. z 2020 r. poz. 821 ) i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub

3. wykształcenie średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentuje co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną;

    Zakres programowy szkolenia, o którym mowa wyżej został określony w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 9 grudnia 2011 r. w sprawie szkoleń na asystenta rodziny (Dz. U. z 2011 r. Nr 272 poz. 1608)

4.  nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona;

5. wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego;

6. nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;

7. posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych;

 

 

 

II. Dodatkowe wymagania:

  1. znajomość regulacji prawnych z zakresu : wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej, pomocy społecznej, przeciwdziałania przemocy w rodzinie , wychowania w trzeźwości i przeciwdziałania alkoholizmowi, przeciwdziałania narkomanii, przepisów o ochronie danych osobowych ,ustawy o pomocy społecznej
  2. wysoka kultura osobista,
  3. znajomość obsługi komputera i programów biurowych,
  4. umiejętność prowadzenia pracy z klientem, w szczególności z klientem  trudnym,
  5. odporność na stres,
  6. wiedza i doświadczenie w zakresie prawidłowego funkcjonowania rodziny,
  7. samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy , kreatywność,
  8. umiejętność zachowania bezstronności w kontakcie z rodziną,
  9. nieposzlakowana opinia,
  10. umiejętność pracy w grupie,
  11. prawo jazdy kategorii B i możliwość użytkowania samochodu osobowego do celów służbowych.

III. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:

  1. opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym;
  2. udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego;
  3. udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych;
  4. udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych;
  5. udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi;
  6. wspieranie aktywności społecznej rodzin;
  7. motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych;
  8. udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej;
  9. motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych;
  10. udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych;
  11. podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin;
  12. prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci;
  13. prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną;
  14. dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku;
  15. monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną;
  16. sporządzanie, na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach;
  17. współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny;
  18. współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą lub innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędną.

 

IV. Wymagane dokumenty:

  1. CV; List motywacyjny;
  2.  Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie oraz kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie (zał. nr 1);
  3. Oświadczenie o stanie zdrowia pozwalające na wykonywanie pracy na stanowisku asystenta rodziny (zał. nr 2);
  4. Oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o posiadaniu pełni praw publicznych (zał. nr 3);
  5. Oświadczenie o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie lub umyślne przestępstwo skarbowe (zał. nr 4);
  6. Oświadczenie, że kandydat nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest mu zawieszona ani ograniczona (zał. nr 5);
  7. Oświadczenie, że kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek został na niego nałożony na podstawie tytułu wykonawczego pochodzącego lub zatwierdzonego przez sąd (zał. nr 6);
  8. Oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby postępowania rekrutacyjnego o następującej treści: „ Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji,  zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i  w  sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/ WE(RODO) oraz  ustawy z dnia 10 maja 2018r. o ochronie danych osobowych (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1781) (zał.nr 7);
  9. Oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w składanych dokumentach innych niż wymienione w art. 22¹ § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. Kodeks pracy ( tj. Dz.U. z 2019r. poz.1040 z późn.zm.) przez Kierownika Ośrodka Pomocy Społecznej w Stęszewie, z siedzibą 62-060 Stęszew, ul. Poznańska 11 w przeprowadzeniu rekrutacji oraz wybrania pracownika i zawarcia umowy o pracę w Ośrodku Pomocy Społecznej w Stęszewie, zawierające ponadto stwierdzenie, że kandydat został poinformowany o prawach i obowiązkach oraz,  że przyjmuje do wiadomości iż podanie przez niego danych osobowych jest dobrowolne (zał. nr 8).

V. Informacje dodatkowe:

  1. Praca asystenta rodziny będzie wykonywana w ramach stosunku pracy w systemie zadaniowego czasu pracy. Oznacza to pracę także w godzinach popołudniowych  i w dni ustawowo wolne od pracy- jeżeli jest taka konieczność  (40 godzin tygodniowo).
  2. Asystent rodziny prowadzi pracę z rodziną w miejscu jej zamieszkania lub w miejscu wskazanym przez rodzinę.
  3. Praca asystenta rodziny nie może być łączona z wykonywaniem obowiązków pracownika socjalnego na terenie gminy, w której praca ta jest prowadzona.
  4. Asystent rodziny nie może prowadzić postępowań z zakresu świadczeń realizowanych przez gminę.
  5. Asystent rodziny w swojej pracy nie będzie mógł wykonywać wobec rodziny objętej asystą innych funkcji: pedagoga, psychologa, kuratora sądowego, nauczyciela, wychowawcy.
  6. Informacje dodatkowe można uzyskać pod numerem telefonu 697888944

VI. Składanie ofert:

1.Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać :

–  bezpośrednio w Ośrodku,

– pocztą na adres Ośrodka , w zamkniętej kopercie opatrzonej imieniem i nazwiskiem oraz  

   adresem do korespondencji i numerem telefonu kandydata z dopiskiem: „Nabór na stanowisko Asystent rodziny”.

– e-mailem (skany dokumentów) na adres ops@steszew.pl ( z obowiązkiem dostarczenia   oryginałów dokumentów na rozmowę kwalifikacyjną) w nieprzekraczalnym terminie  do 21.05.2021r. do godziny 15:00.  Dokumenty, które wpłyną do Ośrodka po upływie wyżej określonego terminu lub będą niekompletne nie będą rozpatrywane.

2.Kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną telefonicznie powiadomieni o terminie rozmowy kwalifikacyjnej.

3.Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie www.steszew.naszops.pl /bip

                                                                                      

Kierownik OPS

                                                                                Mirosława Walkowiak

InformacjeInformacje:

Liczba wyświetleń: 1490

Utworzono dnia: 30.11.-0001

Dokument wprowadził:
admin

Dokument opublikował:
Administrator główny

Historia publikacjiHistoria publikacji:

30.11.2021, Administrator główny:

Dodanie załącznika Informacja o wynikach naboru

11.05.2021, Administrator główny:

Edycja zakładki Nabór na wolne stanowisko

11.05.2021, Administrator główny:

Edycja zakładki Nabór na wolne stanowisko

11.05.2021, Administrator główny:

Dodanie załącznika Oświadczenie kandydata - klauzula informacyjna zał. nr 8

11.05.2021, Administrator główny:

Dodanie załącznika Zgoda na przetwarzanie danych osobowych zał. nr 7

11.05.2021, Administrator główny:

Dodanie załącznika Oświadczenie dot. obowiazku alimentacyjnego zał. nr 6

11.05.2021, Administrator główny:

Dodanie załącznika Wzór oświadczenia o władzy rodzicielskiej zał. nr 5

11.05.2021, Administrator główny:

Dodanie załącznika Oświadczenie o niekaralności zał. nr 4

11.05.2021, Administrator główny:

Dodanie załącznika Oświadczenie o posiadaniu pełnych zdolności zał. nr 3

11.05.2021, Administrator główny:

Dodanie załącznika Oświadczenie o stanie zdrowia zał. nr 2

11.05.2021, Administrator główny:

Dodanie załącznika Kwestionariusz osobowy zał. nr 1

11.05.2021, Administrator główny:

Edycja zakładki Nabór na wolne stanowisko