OGŁOSZENIE O NABORZE NA STANOWISKO ASYSTENTA RODZINY – UMOWA NA ZASTEPSTWO
z dnia 11 maja 2021r.
Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Stęszewie ogłasza nabór kandydatów na stanowisko Asystenta rodziny
- Nazwa i adres jednostki:
Ośrodek Pomocy Społecznej w Stęszewie, 62-060 Stęszew, ul. Poznańska 11
- Określenie stanowiska:
Asystent rodziny
- Rodzaj zatrudnienia:
Umowa o pracę w zastępstwie w wymiarze 1 etatu, w systemie zadaniowego czasu pracy
I. Niezbędne wymagania:
Asystentem rodziny może być osoba, która posiada:
1. wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna lub
2. wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na podstawie art. 12 ust. 3 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (tj.Dz.U. z 2020 r. poz. 821 ) i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub
3. wykształcenie średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentuje co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną;
Zakres programowy szkolenia, o którym mowa wyżej został określony w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 9 grudnia 2011 r. w sprawie szkoleń na asystenta rodziny (Dz. U. z 2011 r. Nr 272 poz. 1608)
4. nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona;
5. wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego;
6. nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
7. posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych;
II. Dodatkowe wymagania:
- znajomość regulacji prawnych z zakresu : wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej, pomocy społecznej, przeciwdziałania przemocy w rodzinie , wychowania w trzeźwości i przeciwdziałania alkoholizmowi, przeciwdziałania narkomanii, przepisów o ochronie danych osobowych ,ustawy o pomocy społecznej
- wysoka kultura osobista,
- znajomość obsługi komputera i programów biurowych,
- umiejętność prowadzenia pracy z klientem, w szczególności z klientem trudnym,
- odporność na stres,
- wiedza i doświadczenie w zakresie prawidłowego funkcjonowania rodziny,
- samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy , kreatywność,
- umiejętność zachowania bezstronności w kontakcie z rodziną,
- nieposzlakowana opinia,
- umiejętność pracy w grupie,
- prawo jazdy kategorii B i możliwość użytkowania samochodu osobowego do celów służbowych.
III. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:
- opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym;
- udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego;
- udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych;
- udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych;
- udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi;
- wspieranie aktywności społecznej rodzin;
- motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych;
- udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej;
- motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych;
- udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych;
- podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin;
- prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci;
- prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną;
- dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku;
- monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną;
- sporządzanie, na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach;
- współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny;
- współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą lub innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędną.
IV. Wymagane dokumenty:
- CV; List motywacyjny;
- Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie oraz kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie (zał. nr 1);
- Oświadczenie o stanie zdrowia pozwalające na wykonywanie pracy na stanowisku asystenta rodziny (zał. nr 2);
- Oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o posiadaniu pełni praw publicznych (zał. nr 3);
- Oświadczenie o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie lub umyślne przestępstwo skarbowe (zał. nr 4);
- Oświadczenie, że kandydat nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest mu zawieszona ani ograniczona (zał. nr 5);
- Oświadczenie, że kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek został na niego nałożony na podstawie tytułu wykonawczego pochodzącego lub zatwierdzonego przez sąd (zał. nr 6);
- Oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby postępowania rekrutacyjnego o następującej treści: „ Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji, zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/ WE(RODO) oraz ustawy z dnia 10 maja 2018r. o ochronie danych osobowych (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1781) (zał.nr 7);
- Oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w składanych dokumentach innych niż wymienione w art. 22¹ § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. Kodeks pracy ( tj. Dz.U. z 2019r. poz.1040 z późn.zm.) przez Kierownika Ośrodka Pomocy Społecznej w Stęszewie, z siedzibą 62-060 Stęszew, ul. Poznańska 11 w przeprowadzeniu rekrutacji oraz wybrania pracownika i zawarcia umowy o pracę w Ośrodku Pomocy Społecznej w Stęszewie, zawierające ponadto stwierdzenie, że kandydat został poinformowany o prawach i obowiązkach oraz, że przyjmuje do wiadomości iż podanie przez niego danych osobowych jest dobrowolne (zał. nr 8).
V. Informacje dodatkowe:
- Praca asystenta rodziny będzie wykonywana w ramach stosunku pracy w systemie zadaniowego czasu pracy. Oznacza to pracę także w godzinach popołudniowych i w dni ustawowo wolne od pracy- jeżeli jest taka konieczność (40 godzin tygodniowo).
- Asystent rodziny prowadzi pracę z rodziną w miejscu jej zamieszkania lub w miejscu wskazanym przez rodzinę.
- Praca asystenta rodziny nie może być łączona z wykonywaniem obowiązków pracownika socjalnego na terenie gminy, w której praca ta jest prowadzona.
- Asystent rodziny nie może prowadzić postępowań z zakresu świadczeń realizowanych przez gminę.
- Asystent rodziny w swojej pracy nie będzie mógł wykonywać wobec rodziny objętej asystą innych funkcji: pedagoga, psychologa, kuratora sądowego, nauczyciela, wychowawcy.
- Informacje dodatkowe można uzyskać pod numerem telefonu 697888944
VI. Składanie ofert:
1.Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać :
– bezpośrednio w Ośrodku,
– pocztą na adres Ośrodka , w zamkniętej kopercie opatrzonej imieniem i nazwiskiem oraz
adresem do korespondencji i numerem telefonu kandydata z dopiskiem: „Nabór na stanowisko Asystent rodziny”.
– e-mailem (skany dokumentów) na adres ops@steszew.pl ( z obowiązkiem dostarczenia oryginałów dokumentów na rozmowę kwalifikacyjną) w nieprzekraczalnym terminie do 21.05.2021r. do godziny 15:00. Dokumenty, które wpłyną do Ośrodka po upływie wyżej określonego terminu lub będą niekompletne nie będą rozpatrywane.
2.Kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną telefonicznie powiadomieni o terminie rozmowy kwalifikacyjnej.
3.Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie www.steszew.naszops.pl /bip
Kierownik OPS
Mirosława Walkowiak
Załączniki:
- Kwestionariusz osobowy zał. nr 1 »
- Oświadczenie o stanie zdrowia zał. nr 2 »
- Oświadczenie o posiadaniu pełnych zdolności zał. nr 3 »
- Oświadczenie o niekaralności zał. nr 4 »
- Wzór oświadczenia o władzy rodzicielskiej zał. nr 5 »
- Oświadczenie dot. obowiazku alimentacyjnego zał. nr 6 »
- Zgoda na przetwarzanie danych osobowych zał. nr 7 »
- Oświadczenie kandydata - klauzula informacyjna zał. nr 8 »
Liczba wyświetleń: 1497
Utworzono dnia: 30.11.-0001
Dokument wprowadził:
admin
Dokument opublikował:
Administrator główny
30.11.2021, Administrator główny:
Dodanie załącznika Informacja o wynikach naboru
11.05.2021, Administrator główny:
Edycja zakładki Nabór na wolne stanowisko
11.05.2021, Administrator główny:
Edycja zakładki Nabór na wolne stanowisko
11.05.2021, Administrator główny:
Dodanie załącznika Oświadczenie kandydata - klauzula informacyjna zał. nr 8
11.05.2021, Administrator główny:
Dodanie załącznika Zgoda na przetwarzanie danych osobowych zał. nr 7
11.05.2021, Administrator główny:
Dodanie załącznika Oświadczenie dot. obowiazku alimentacyjnego zał. nr 6
11.05.2021, Administrator główny:
Dodanie załącznika Wzór oświadczenia o władzy rodzicielskiej zał. nr 5
11.05.2021, Administrator główny:
Dodanie załącznika Oświadczenie o niekaralności zał. nr 4
11.05.2021, Administrator główny:
Dodanie załącznika Oświadczenie o posiadaniu pełnych zdolności zał. nr 3
11.05.2021, Administrator główny:
Dodanie załącznika Oświadczenie o stanie zdrowia zał. nr 2
11.05.2021, Administrator główny:
Dodanie załącznika Kwestionariusz osobowy zał. nr 1
11.05.2021, Administrator główny:
Edycja zakładki Nabór na wolne stanowisko